Antoine de Saint Exupery A kis herceg olvasónapló 2
Szereplők:
kis herceg, a szerző gyerekkori alteregója
pilóta, az átlagember megtestesítője, a szerző szócsöve
róka, a szerző tanításainak megfogalmazója, illetve az emberi kettősség (bölcsesség, ravaszság) szimbóluma
rózsa, a kötődés, felelősségvállalás jelképe
kígyó, a kísértés rosszra csábítás eszköze
váltóőr
kereskedő
Bolygólakók:
király, a hatalom jelképe
hiú, az önzés megtestesítője
iszákos, az emberi gyengeség szimbóluma
üzletember, a számítás, érzelemnélküliség képe
lámpagyújtogató, a szabálykövető, irányításra szoruló embertípus megszemélyesítője
geográfus, a magolós, gondolkodás nélküli, gépies adatgyűjtő típus
Antoine de Saint Exupery A kis herceg olvasónapló 2
3. rész
Bár folyton a kisfiú kérdezgeti, az író lassan megismeri, azt is megtudja, honnét jött. A kisfiú ránéz a gépére, és megkérdezi, mi az. Mikor megtudja, hogy repülőgép, a férfi is „az égből pottyant le”, kiderül, a kisfiú egy másik bolygóról került a Földre.
Az író faggatja, honnan jött a kisfiú, de ő kitér a válasz elől, és inkább a bárányról akar beszélgetni. A ládarajz azért is jó, mert háznak is megfelel, és nem kell karó meg kötél, hogy kikösse barikáját. Az ő kicsi bolygóján úgysem tudna elszökni sehová.
4. rész
Általában csak a nagyobb bolygóknak adnak nevet, a kis herceg bolygója is csak egy számmal van megjelölve. A kis herceg vélhetően a B-612-es kisbolygóról jött, amit csak egyetlenegyszer, 1909-ben észlelt egy török csillagász. Erről beszélt is egy kongresszuson, de mivel a hallgatói fölnőttek csak akkor hittek neki, amikor elegáns európai ruhában állította.
De ezeket a kis herceg kisbolygójáról a fölnőttek kedvéért írja le, mert szeretik a számokat, a valóban lényeges dolgok helyett. Ha valaki a kis hercegről mesélne nekik, és azt hallanák: bárányt akart – ez a bizonyítéka annak, hogy létezik, csak kinevetnék. De ha megmondanák a kisbolygója számát, akkor elhinnék a létezését. De a fölnőttek már csak ilyenek, el kell fogadnunk.
De nekünk, akik látjuk az élet szépségeit, akár egy tündérmeseként is kezdhette volna a történetét. Az író azért mesél erről, hogy emléket állítson kis barátjának, aki elment a bárányával. Nem jó elfelejteni egy olyan barátot, akit nem a számok érdekelnek, hanem barátot keres. Az író, félve, hogy belőle is ilyen lesz, megpróbál maga is olyanná válni, aki meglátja a zárt dobozban a báránykát.
5. rész
Az elbeszélő egyre többet megtudhat a kisbolygóról és a kis herceg utazásáról, néhány elejtett megjegyzésének köszönhetően. Így szerez tudomást a majomkenyérfáról. Ha a bárányok cserjét esznek, ehetnek majomkenyérfát – legalábbis amikor még fiatal.
A kis herceg bolygóján, ugyanúgy, mint a miénken, nőnek jó és rossz növények. A rózsák jók, a majomkenyérfák rosszak, mert elfoglalják a bolygót. De kis hajtásként nehéz megkülönböztetni őket. Ha pedig nem veszik észre időben és gyomlálják ki, úgy járnak, mint egy másik bolygó, amelyiket szétrobbantottak a megnövő majomkenyérfa-cserjék. A mesélő pedig, a kis herceg kérésére és a földi gyerekek okulására lerajzolja a majomkenyérfákkal elborított bolygót.
Antoine de Saint Exupery A kis herceg olvasónapló 2
- Antoine de Saint Exupery A kis herceg olvasónapló 1.
- Antoine de Saint Exupery A kis herceg olvasónapló 2.
- Antoine de Saint Exupery A kis herceg olvasónapló 3.
- Antoine de Saint Exupery A kis herceg olvasónapló 4.
- Antoine de Saint Exupery A kis herceg olvasónapló 5.
- Antoine de Saint Exupery A kis herceg olvasónapló 6.
- Antoine de Saint Exupery A kis herceg olvasónapló 7.
Olvasónaplók:
- 1-2. osztályos kötelező olvasmányok
- 1-4. osztály kötelező olvasmányok
- 10. osztályos kötelező olvasmányok
- 11. osztályos kötelező olvasmányok
- 12. osztályos kötelező olvasmányok
- 5-8. osztály kötelező olvasmányok
- 5. osztályos kötelező olvasmányok
- 9-12. osztály kötelező olvasmányok
- 9. osztályos kötelező olvasmányok
- Olvasónaplók